lördag 20 oktober 2012

Skruttar runt här hemma fixar lite

 Regn ute mys inne istället.
 Storkok köttfärssås som sedan blev chili corn carne samt lasange.
 Mycket rivna morötter i köttfärssåsen,
sen har jag i lantbuljong istället för vitsås i lasangen.
 Några av matlådorna färdigpackade.
 Kan verkligen varmt rekommendera att göra lite större kok
när man ändå är i farten,
det sparar tid verkligen och underlättar massor sen på vardagarna.
Jag skruttar runt här hemma i mysbyxorna skönt! Envis förkylning har gjort att det blivit lite ofrivillig träningsvila, har fått lite annat gjort istället...Idag har jag städat, bäddat rent i sängen, tvättat och lagat matlådor. Idag blev det chili corn carne och lasange. Jag börjar med att göra grunden i rätterna som är den samma när jag kör. 2 st gullök, 2 st vitlöksklyftor, 1 kg nötfärs, 2 st förpackningar krossad tomat sen har jag i rivna morötter i också. När grunden är klar så tar jag hälften av köttfärssåsen åt sidan till lasangen. Resten som är kvar i grytan kryddar jag lite starkare och sen har jag i två st förpackningar med blandade bönor och då var chili corn carnen klar det går på ett kick! Lasangen gör jag med två lager lasangeplattor då vi dragit ner på pastan i vår kost. Jag använder fullkornsplattor, och i stället för att ha i vitsås i lasangen så använder jag lantbuljong  så det inte ska bli torrt. Jag river över lite permasan på toppen in i ugnen det sköter sig självt och vips så är det klart. Idag blev det 17 matlådor det tog inte längre tid en ca 30 min! Nu har vi bara mys kvar!

Inga kommentarer: